A webhely Google-cookie-k segítségével nyújtja a szolgáltatásokat, szabja személyre a hirdetéseket és elemzi a forgalmat. Emellett a felhasználási adatokhoz a Google is hozzáférhet. A webhely használatával elfogadja a cookie-k használatát.

Internetes gyógyszervásárlás 10 parancsolata

Internetes gyógyszervásárlás 10 parancsolata

Manapság nem újdonság az interneten zajló kereskedelem és azon sem nagyon lepődünk meg, hogy webáruházakban szinte bármilyen terméket vagy szolgáltatást megvásárolhatunk, amire éppen szükségünk van. Azonban az egészségügyi termékek, főként a gyógyszerek és vitaminok beszerzése a neten talán még nem olyan mindennapi, mint például a műszaki cikkek vagy a könyvek vásárlása, mégis hordoz magában rizikót, ha például nem jó helyen vásárolunk. Ezért összegyűjtöttük azt a 10 fontos szempontot, amire érdemes figyelni az online vásárlás, főként a gyógyszervásárlás során.

1. Csak megbízható és biztonságos forrásból vásárolj!

Internetes gyógyszer-értékesítést csak az OGYÉI által engedélyezett közforgalmú gyógyszertárak végezhetnek, hatósági felügyelet mellett. Ezek a patikák szigorúan szabályozott és ellenőrzött módon, zárt rendszeren keresztül szerzik be a forgalmazott készítményeket, így azok minősége garantált.
 

2. Keresd az EU logóját!

2015 nyarától egységes logó segíti a vásárlókat az internetes gyógyszerbeszerzésben. Minden az Európai Unióban működő online gyógyszerkereskedőnek fel kell tüntetnie webáruházában a közös uniós jelvényt. Erre kattintva a fogyasztó a nemzeti hatóság oldalán elérheti az összes legálisan működő webpatikát, ezáltal biztos lehet abban, hogy a logó használója is legálisan működő, eredeti gyógyszereket forgalmaz.
 

3. Vényköteles gyógyszert csak személyesen a patikából!

Magyarországon a vényköteles gyógyszerek árusítása az interneten illegális. Ezen gyógyszerek alkalmazása komoly körültekintést igényel és azok csak orvosi előírásra és szakember felügyelete mellett használhatók. A készítményeket csak személyesen a vény átadásakor adhatja ki a gyógyszerész.

4. Külföldi webáruházak kerülendők!

Magyarországon kívül működő vállalkozások hazánkba csak és kizárólag vény nélkül kapható gyógyszereket értékesíthetnek, azonban azok minőségét, hatóanyagtartalmát, és biztonságosságát a hazai hatóságok nem tudják szavatolni. Érdemes tehát megbízható, hazai forrásból beszerezni a szükséges készítményeket.

5. Ne használj gyanús terméket!

Bizonytalan forrásból származó készítmények esetén sokkal körültekintőbben kell eljárni, mint ha hazai patikában vagy webpatikában vásároltuk volna. Ellenőrizd a gyógyszer csomagolását, küllemét, ízét, és ha bármi szokatlant, vagy gyanúsat tapasztalsz, ne vedd be, ne nyeld le! Fordulj tanácsért gyógyszerészedhez, orvosodhoz, alkalmazható-e a gyógyszer. Vesd össze a készítményt az OGYÉI gyógyszeradatbázisában található adatokkal, ahol minden Magyarországon forgalmazott gyógyszer szerepel betegtájékoztatóval, fényképpel és nyilvántartási számmal! Ez utóbbit alkalmazás előtt érdemes mindig ellenőrizni.

6. Allergia, gyógyszerérzékenység esetén előbb tájékozódj!

Minden esetben tájékozódj a webáruházban az adott termék oldalán megtalálható betegtájékoztatóból, milyen esetekben nem javasolt, vagy körültekintéssel javasolt a gyógyszer szedése. A hivatalos betegtájékoztató a gyógyszerek esetében az OGYÉI gyógyszeradatbázisából is elérhetőek. Ha nem vagy biztos a dolgodban inkább kérj segítséget a webpatika ügyfélszolgálatán, vagy az online gyógyszertár gyógyszerészétől.

7. A rendelés előtt ellenőrizd a szállítási időt!

Vegyük figyelembe hogy online gyógyszerrendelés esetén minimum 1 nap a rendelés átfutási ideje a kattintástól a csomag megérkezéséig. Érdemes tehát előrelátónak lenni és gondolni olyan esetekre mikor szükség lehet egy fájdalomcsillapítóra, sebtapaszra, fertőtlenítő szerre vagy kötszerre. Ezeket szerezzük be előre így nem okoz majd gondot a kiszállítási idő.

8. Regisztrálni jó dolog!

A regisztráció a webpatikákban általában nem kötelező, azonban célszerű a rendelés leadása előtt megtenni, hisz számos előnnyel járhat. Regisztrált fiókunkban nyomon tudjuk követni korábbi és aktuális rendelésünk állapotát, de akár újból le is adhatjuk azt ha rendszeresen fogyasztott termékről van szó. 

9. Minden esetben add meg helyesen az elérhetőségeid!

Az elérhetőségeinket adjuk meg pontosan, annak érdekében, hogy minél hamarabb megkaphassuk a rendelésünket. A webpatika ügyfélszolgálata a megadott e-mail címen tartja majd velünk a kapcsolatot, vagy telefonon is kereshet bennünket a rendelések kapcsán, ha az szükséges lenne. A helyes szállítási cím és telefonszám pedig megkönnyíti a futárszolgálat dolgát.

10. Rendszeresen ellenőrizd megadott e-mail fiókodat!

Mivel a webáruházak e-mailen tartják veled a kapcsolatot elsődlegesen, ezért fontos hogy olyan e-mail címet adj meg ahol elérhető vagy és rendszeresen olvasod is a leveleidet. Így kapunk információt a rendelések állapotáról és értesülhetünk a várható szállítási időről is. Ha kérdés vagy probléma merülne fel a teljesítéssel kapcsolatban, akkor az ügyfélszolgálat lényeges információkat közölhet velük ilyen formán, melyre ha gyorsan tudunk reagálni, akkor akár hamarabb meg is kaphatjuk a csomagunkat.

 

Tartalomhoz tartozó címkék: prcikk
blog comments powered by Disqus