x
A webhely Google-cookie-k segítségével nyújtja a szolgáltatásokat, szabja személyre a hirdetéseket és elemzi a forgalmat. Emellett a felhasználási adatokhoz a Google is hozzáférhet. A webhely használatával elfogadja a cookie-k használatát.

Amit a vízfogyasztásról tudni érdemes - Mit és mennyit igyunk hőségben?

Amit a vízfogyasztásról tudni érdemes - Mit és mennyit igyunk hőségben?

A megfelelő mennyiségű és minőségi folyadékfogyasztás mindig fontos, főként így kánikula idején. Az emberi testnek 50-60 %-a víz, amelyből már 1%-os veszteség után jelentkezhetnek a dehidratáltság tünetei, mint a fejfájás, a fáradtságérzet, állóképesség csökkenése, ingerlékenység. Érdemes mindig odafigyelni az elegendő folyadékbevitelre, hiszen egészségünk megőrzésében kiemelt szerepe van a szervezetünk kiegyensúlyozott vízháztartásának.

A víz szerepe szervezetünkben

A víz által fontos biokémiai folyamatok mennek végbe szervezetünkben. Biztosítja a vérkeringést, befolyásolja a vér megfelelő összetételét, szabályozza a vérnyomást, lehetővé teszi a tápanyagok, a salakanyagok és a gázok oldását, szállítását. A szervezet hőmérsékletét optimalizálja, elősegíti az ízületek megfelelő működését. 

Mennyit és mikor igyunk egy nap folyamán?

Átlagosan elmondható, hogy napi 2-2,5 liter víz fogyasztása javasolt, de ez eltérő is lehet, hiszen befolyásoló tényezőként kell megemlíteni az életkort, a nemet, a testtömeget, a hőmérsékletet, fizikai terhelést. Nyáron, kánikula idején az ajánlott mennyiség elérheti akár a 3,5-4 litert is, hiszen nagy melegben, mozgáskor több folyadékot veszít a szervezetünk, így több pótlásra van szükség.

Amikor érezzük, hogy szomjasak vagyunk az már a dehidratáltság jele, ekkor már rég innunk kellett volna, testünk viszonylag későn jelzi, hogy folyadékra van szüksége. Érdemes tudatosan kialakítani az ivási szokásainkat, biztosítva a vízháztartásunk folyamatos egyensúlyát.

Nagy melegben gyakori, kismennyiségű folyadékfogyasztás ajánlott, hogy elkerüljük a dehidratáltság tüneteit.

Milyen folyadékot igyunk?

A legjobb választás a víz és az ásványvíz, de ezek mellett számos más forrásból is csillapíthatjuk szomjunkat. A folyadékbevitel változatosabbá tétele végett a víz mellett jó választás lehet még:

  • Gyümölcsökből, zöldségekből készült ivólevek
  • Zöldségek, gyümölcsök
  • Gyümölcstea, gyógytea, zöldtea
  • Tej és folyékony tejtermékek
  • Levesek, főzelékek, mártások
  • Joghurt, kefír

Mit kerüljünk vagy csökkentsünk?

  • Kávé, koffein tartalmú italok
  • Cukros üdítők
  • Alkoholos italok

Fokozottan figyeljünk a megfelelő mennyiségű vízfogyasztásra

Az időseknek és a gyerekeknek fokozottan fontos a megfelelő folyadékfogyasztás. Az idősek hajlamosak, hogy kevesebbet igyanak, mint amennyi szükséges lenne számukra, mert a kor előrehaladtával a szomjúságérzet csökkenhet. 
Ügyeljük rá, hogy a gyermekek rendszeresen igyanak napközben, hiszen ők könnyen belefeledkezhetnek a játékba és későn jelentkezhet a szomjúságérzet. Az ő folyadékháztartásuk sokkal könnyebben felborul, már kisebb folyadékhiányra is érzékenyebben reagálnak, mint a felnőttek.

Forrás: A WEBBeteg.hu ide vonatkozó cikkei

Tartalomhoz tartozó címkék: hír
Megbízható webpatika

Az ÁNTSZ által regisztrált, engedélyezett online patika. Kizárólag eredeti, vény nélkül kapható gyógyszerek hivatalos forgalmazója.

Bővebb információ itt

Miért érdemes minket választani?

 

5000 Ft feletti vásárlás esetén ingyenes házhozszállítás az ország bármely pontjára.*

Valódi patika a virtuális mögött: partnerünk az Arany Oroszlán Patika.

Online rendelési lehetőség a nap 24 órájában.

Folyamatos akciók, kedvezményes ajánlatok.

Szakmai partnerünk Magyarország egyik vezető egészségügyi portálja, a WEBBeteg.

Kérdése van? Hívja ügyfélszolgálatunkat,
ahol ügyintézőink személyesen nyújtanak segítséget Önnek!

 

Nálunk ezzel is fizethet!